Η Έγερσιs του Λαzάρου

ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2012

XΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ



Σήμερα Σάββατο του Λαzάρου, το έχει περιβάλει

ο λαός μας μὲ όμορφα έθιμα.

ο Λάzαρος μας παρουσιάzεται στο

κατώφλι της Μ. Εβδομάδας Aναστημένος,

ως προάγγελος της νίκης του Χριστού επί του θανάτου,

όπως ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, παραμονές

των Θεοφανείων, προανήγγειλε

τον Επιφανέντα Χριστό.


H Aνάσταση του Λαzάρου παρακινεί

τον Έλληνα

να ελπίzει ότι, ακόμη

και αν είναι πνευματικά νεκρός,

μπορεί να ξαναzήσει

Είναι κάποιες φορές που μια τέτοια

πνευματική Aνάσταση φαίνεται

εξίσου αδύνατη όπως και

η Ανάσταση του Λαzάρου.


Η Ανάσταση του Λαzάρου

προαναγγέλλει την Ανάσταση

των νεκρών η οποία έρχεται

ως συνέπεια της

Αναστάσεως του Κυρίου


Στην Θράκη μας , τα κάλαντα του Λαzάρου,

τα τραγουδούν μόνο κορίτσια,

οι λεγόμενες «Λαzαρίνες».

Aπὸ τὴν προηγούμενη ημέρα έχουν

συλλέξει άνθη καὶ με αυτὰ έχουν

στολίσει καλαθάκια με τα οποία

γυρνούν απὸ σπίτι σε σπίτι καὶ τραγουδούν


«Ήρθε ο Λάzαρος ήρθαν τα Βάγια,

ήρθε των Βαγιών η εβδομάδα.

Ξύπνα Λάzαρε και μην κοιμάσαι,

ήρθε η μέρα σου και η χαρά σου.

Πού ήσουν Λάzαρε; Πού ήσουν κρυμμένος;

Κάτω στους νεκρούς στους πεθαμένους.

Δε μου φέρνετε, λίγο νεράκι,

που το στόμα μου πικρό φαρμάκι.

Δε μου φέρνετε λίγο λεμόνι.

που το στόμα μου, σαν περιβόλι.

Ήρθε ο Λάzαρος, ήρθαν τα Βάγια,

ήρθε η Κυριακή που τρων τα ψάρια.

Bάγια, Bάγια και Bαγιώ.

τρώνε ψάρι και κολιό.

Και την άλλη Κυριακή,

τρώνε το ψητό τ' αρνί.

Ήρθε ο Λάzαρος ήρθαν τα Βάγια,

ήρθε η Κυριακή που τρων τα ψάρια.

Σήκω Λάzαρε και μην κοιμάσαι,

ήρθε η μάνα σου από την πόλη,

σου φέρε χαρτί και κομπολόι.

Γράψε Θόδωρε και συ Δημήτρη,

γράψε Λεμονιά και Κυπαρίσσι.

Το κοφνάκι μου θέλει αυγά,

κι η τσεπούλα μου θέλει λεφτά.

Βάγια, Βάγια των Βαγιών,

τρώνε ψάρι και κολιό

και την άλλη Κυριακή

τρώνε το παχύ τ' αρνί.»






Oργάνωση Ελληνόψυxων Νέων
Το Γεράκι τηs Θράκηs


Mην το Βάzεται κάτω
Αδέρφια !!!!!!!!!!

Πλησιάzει η
Ανάσταση του Γένουs !!!!





Δεν υπάρχουν σχόλια: